måndag 3 oktober 2011

jag kanske inte vill bli en hungrig entreprenör

Denna måndagsmorgon började med frukost i sängen och Malou von Sivers "Efter tio" på tv. Jag  gillar den konstellationen. Iallafall, medverkande i detta inte så fantastiska förmiddagsprogram var bland andra bloggarna och motpolerna Isabella Löwengrip och Quetzala Blanco. Isabella Löwengrip (Blondinbella) anklagade Quetzala för att "romantisera destruktivitet" i hennes blogg präglad av kärlekssorg och piller, vilket kan "smitta" unga tjejer. Och visst, man kan leta månader tillbaka i Quetzalas blogg utan att finna ett spår av det där leendet som säger "i-look-in-the-mirror-every-morning-and-tell-myself-i-love-myself" som Blondinbella uttrycker så väl. Frågan är bara hur smittad man egentligen blir av alla hungriga, ambitiösa, peppade, taggade och laddade entreprenörer berusade av alla effektiva, produktiva och inbringande idéer och projekt de håller på med. För det är ju dem som syns, och tydligen ska få mig att känna "drivkraft" och "inspiration". Få mig att "tro på mig själv". Innan Efter tio diskuterade programledarna för nyhetsmorgon entreprenörskap med en 9-åring (true story!). Personligen blir jag ungefär såhär inspirerad:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar