söndag 25 september 2011

illegal människosyn

En övertro på den "kulturella identiteten" (vilken typ går ut på övertygelsen att jag skulle komma bättre överens med Kent Ekeroth än Nour El-refai) verkar leda till vad man skulle kunna kalla för en illegal människosyn. Jag tvivlar på att någon skulle stå bakom ett beslut som nekar människor vård. Synd bara ett detta uppenbarligen går att lösa genom att avhumanisera sin motståndare, till den grad att man inte ens vill ge denna illegala person tillgång till de mänskliga rättigheterna.


Den alltid så uttrycksfulla Björn Söder (SD) har till exempel sagt såhär: "Om vård ska vara gratis för illegala utlänningar så uppmanar jag alla skåningar att vägra legitimera sig när de uppsöker vården i länet, och hoppas att ni säger att ni är papperslösa." Nej, vet du vad Björn jag betalar gärna 120:- för ett vårdbesök för att jag vet att jag har det inte så lite bättre än Malmös papperslösa så jag kan nog unna dem det. Jag har dessutom frikort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar